Wybierz bibliotekę,


Podane konto zostało zidentyfikowane w następujących bibliotekach. Proszę wybrać jedną z nich, by rozpocząć korzystanie z katalogu. Biblioteki można potem zmieniać korzystając z ikony na górnej belce.

 
 
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.Zamknij

OpacWWW

BIBLIOGRAFIA DOROBKU PRACOWNIKÓW UNIWERSYTETU ŚLĄSKIEGO
 
 
 
 
Wyślij E-Mail
Adres e-mail:
 
Wprowadź kod z obrazka
 
 
 
 
 
Opis dokumentu
Styl BZ
Pracownik / Osoba
Linki url
Narzędzia cyfrowe w polonistycznej dydaktyce akademickiej - zastosowania, możliwości, perspektywy / Beata Duda, Karolina Lisczyk // Forum Lingwist. - Nr 5 (2018), s. 143-154

Repozytorium RE-BUŚ

Abstract

The aim of the article is to present the selected digital tools for language analysis which may be applied in the academic didactics during course classes in linguistics. In the first part of the article advanced corpus search engines were discussed, for instance, National Corpus of Polish (NKJP), National Photo-corpus of the Polish Language (NFJP), as well as ChronoPress – Press Texts Portal, Spokes - corpora of conversational speech, and corpus search engine Monco PL. The second part is dedicated to the tools and applications for the individual creation of browsable language resources (Korpusomat, Virtual Laboratory of Transcription), as well as for the complex analysis of the relationships between language units (plWordnet) and the measurement of the degree of the text comprehension (Jasnopis).
Beata Duda, Karolina Lisczyk. (2018). Narzędzia cyfrowe w polonistycznej dydaktyce akademickiej - zastosowania, możliwości, perspektywy. "Forum Lingwist" (Nr 5 (2018), s. 143-154).